2. Dyrektor:
3) odpowiada za funkcjonowanie kontroli zarządczej (przy pomocy pełnomocnika systemu zarządzania jakością ISO),
3. Dyrektor jest uprawniony do samodzielnego dokonywania czynności prawnych w imieniu ośrodka.
4. Dyrektor zarządza ośrodkiem przy pomocy zastępców, głównego księgowego, kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy. Osoby te są odpowiedzialne przed dyrektorem za całokształt spraw objętych ich zakresem działania.
5. W razie nieobecności dyrektora, jego obowiązki wykonuje wskazany zastępca.
Do kompetencji dyrektora należy:
1) reprezentowanie ośrodka na zewnątrz,
2) przedkładanie sejmikowi, zarządowi oraz marszałkowi wymaganych materiałów i sprawozdań,
3) prowadzenie polityki kadrowej i płacowej oraz wykonywanie obowiązków pracodawcy,
4) wydawanie wewnętrznych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie ośrodka: regulaminów, instrukcji, zarządzeń, wytycznych, itp.,
5) ustalanie polityki w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników oraz nadzór nad jej realizacją (w tym każdorazowe wyrażanie zgody na udział pracowników w kursach, szkoleniach i konferencjach),
6) kierowanie realizacją zadań z zakresu spraw obronnych i obrony cywilnej,
7) udzielanie odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności ośrodka,
8) organizacja systemu kontroli wewnętrznej,
9) zapewnienie właściwych warunków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego.